arena er et av verdens ledende merker innen badetøy og tilbehør, spesielt til basseng bruk. Chrisco Sport AS har vært distributører av arena badeetøy siden 2002. 
arena har vært leverandør til Norges Svømmeforbund siden 2002, og har avtale med flere svømmeklubber. 

 


 1970


arena merket ble skapt av sportsvisjonære Horst Dassler, sønn av adidas grunnleggeren. Under sommerlekene i München i 1972 var Dassler på bassengdekket da Mark Spitz vant sine historiske syv gullmedaljer.

Dassler, sammen med resten av verden, befant seg i ærefrykt fordi ikke bare Spitz var den første utøveren som vant 7 gull i en olympiade, men samtidig satte han 7 nye verdensrekorder. Dassler begynte umiddelbart å danne planer for et badetøyfirma dedikert til vannsport og skapte det nye performance -badetøymerket som i dag er kjent som arena.

I 1973 lanserte arena sin første konkurranse badetøy linje med introduksjonen av Skinfit® Dassler visste at idrettssponsering var nøkkelen til merkevarens suksess, så som forberedelse til det neste OL begynte han å signere andre individuelle idrettsutøvere som kunne gi tilbakemelding på design og utvikling av nye produkter, pluss at de samtidig kunne skape spenning for vannsport. I 1976 var arenaidrettsutøvere og produkter klare for de olympiske leker i Montreal. arenas Elite var utstyrt med arenas første serie med badehetter og svømmeebriller designet spesielt for å dekke behovene til utøvere på høyteste nivå.

 

1980

I 1980 introduserte arena Flyback®. Flyback var verdens første konkurranse -badedrakt designet med tynne stropper for å skape større skulderåpninger og en åpen rygg for å gi idrettsutøvere fullstendig bevegelsesfrihet i overkroppen. Den dag i dag foretrekker mange svømmere og stupere fremdeles bevegelsesfriheten fra Flyback -stilen.

1990

På begynnelsen av 90 -tallet var arena klar til å lansere et nytt teknologisk gjennombrudd: AquaRacer®. AquaRacer ble designet for å få svømmere til å gli gjennom vannet på grunn av den ekstra glatte finishen og enestående passform med maksimal bevegelsesfrihet.

 

2000

I løpet av de siste ti årene har arena involvert seg dypt i et team av vitenskapelige fagfolk for å utvikle og produsere noen av verdens mest innovative badedrakter: i 2004 lanserte arena den revolusjonerende Powerskin Xtreme, etterfulgt av Powerskin R-evolusjon i 2008. Den mest teknologisk avanserte innovasjonen kom imidlertid i 2009 ved hjelp av X-Glide. Paul Biedermann hadde på seg drakten under verdensmesterskapet i Roma det året. Her slo han verdens mesteren Michael Phelps, som ble Phelps første nederlag på 200 m fristil, på fire år. Like etter dette forbød FINA bruk av badedrakter av polyuretan, men takket være tiår med erfaring møtte arena utfordringen på strak arm og lanserte raskt Powerskin ST, XP, R-evo, R-evo+ og den nye 'polyuretanfrie' X- Glide.
I 2012, året for OL i London, lanserte arena en høyteknologisk badedrakt, Powerskin Carbon-Pro. Carbon-Pro ble laget ved å veve sammen karbonfiber direkte med tekstil. Dette ga en revolusjonerende fordel kjent som "smart komprimering", et uttrykk som nå er vedtatt i svømmespråk.

 

Idag

Arena forstår at alle utøvere er drevet av å vinne, enten det er å stå på pallen eller for å oppnå sitt personlige beste, sluttmålet er alltid en seier. Vi forstår fordi vi har samme mål.
Siden arena grunnlegger Horst Dassler startet sin satsing, har arena vært fokusert på å vinne. Vi har hatt et mål: å styrke og fremme vannsport. Gjennom en kontinuerlig jakt på å samarbeide med idrettsutøvere for inspirasjon, har vi konsekvent levert produkter som matcher og overgår deres forventninger.


For oss er dette en seier. Og med over 30 års praksis har vi etablert et samarbeid mellom våre idrettsutøvere og produkter. For oss er dette vår måte å stå sammen med deg på pallen.

Vår styrke er god service, rask oppfølging og raske leveringer.